torsdag 18. november 2010

Dagens Forbilde!!!

Dagens forbilde er en verdens kjent idretsstjerne og midt personlige forbilde. Gutten er dyktig på noe som skjer stort sett om vinteren, hvertfall for oss som ikke lever av det. Gutten jeg snakker om er Andreas Håtveit.  

Andreas Håtveit er kjent i idretten Jibbing, som er triksing på ski. Denne gutten vant X-games i slopestyle i 2008. Til tross for at han er en verdensstjerne og reiser verden rundt og filmer og konkurerer tar han seg alltid til til å være med på KRIk leirer som Arena og Explore. Dette syns jeg er stort av han. Andreas er et kristen forbilde i et ski miljø verden over, et miljø som består mye av festing.

Jeg leste en gang en artikkel om Andreas som var imot alkohol. Og syns det er kult at en fyr som han holder seg unna. For til tross for at det er mye festing i ski og snowboard miljøer er Andreas en fyr som ikke drikker alkohol, og mener at dette er noe som ikke hører hjemme i idretten. Dette syns jeg er veldig bra og vil trekke fram Andreas som forbilde idag fordi han er kristen i det miljøet han er og at han har valgt å si nei til alkohol i det samfunnet vi lever i. Som jeg ville sagt, Der er du god Andreas!


Sjekk ut hjemesiden og filmer av Andreas og broren Jon Håtveit.

Skifilm.no


1 kommentar: